Vierstroom Winter 2019
Informatie als u het nodig heeft 4 vier str oommagazine Daarom Vierstroom... Daarvoor moest je eerst een vraag indienen bij de organisatie, die dan het antwoord, zo bleek later, via een laptop aan haar ingaf, om er zeker van te zijn dat Sophia het niet zou laten afweten of een niet pas- send antwoord zou geven. Overigens blijkt ze ook op eigen kracht te kunnen reageren. Gezelschapsrobots in de thuissituatie leveren nu soms nog komische situaties op, waarbij de robot het woord ‘weduwe’ niet begrijpt of een man steeds als vrouw aanspreekt. Een echte menselijke robot is nog ver weg, maar een robot die op wat voor manier dan ook kan onder- steunen in de thuissituatie komt steeds dichterbij. Neem Tessa, een kleine sociale robot, die eruitziet als een bloempot: ze spreekt gedurende de dag herin- neringen uit en speelt persoonlijke muziek af. Tessa is een tinybot, een kleine robot, speciaal ontwikkeld voor mensen met dementie. Of wat dacht u van Lea, een zorgrobot die eruitziet als een rollator. Het is een robot die je uit bed haalt, die met je danst en die je eraan herinnert dat je je medicijnen moet innemen. Hoe onze leden Tessa en Lea ervaren, leest u in deze uitgave. De toekomst, wellicht nog niet perfect, is nu! Met gezonde groet, Katja Westgeest Directeur Vierstroom Ledenservice Vorig jaar was ik op de beurs ‘Bright Day’. Hoogtepunt was een gesprek dat bezoekers konden voeren met menselijke robot Sophia. Vierstroom is bekend van de thuiszorg, de hulp in de huishouding, de thuiszorgwin- kels en de verpleeghuizen. Maar wist u dat Vierstroom u ook helpt om zelfstandig te blijven? Als lid van Vierstroom kunt u een beroep op ons doen bij praktische vragen, bijvoorbeeld over aanpassingen in uw huis of hulpmiddelen. We kunnen ook hulp bieden als u het zelf even niet meer weet, zoals bij de zorg voor uw partner. En als wij u niet direct een antwoord kunnen geven, zoeken we het voor u uit en bellen we u terug. Als lid van Vierstroom krijgt u altijd een passend antwoord. Heeft u meer zaken waarbij u wel wat hulp kunt gebruiken? Dan kunt u een afspraak maken met een van onze ledenconsulenten. Vierstroom biedt u als lid van Vierstroom ondersteuning, zodat u zo lang mogelijk zelfstandig kunt blijven wonen en leven. En heeft u een vraag? Dan helpen wij u. U kunt Vierstroom Ledenservice bereiken via 088 – 0900 400 (lokaal tarief) of via ledenservice@vierstroom.nl Ik word aan staar geopereerd. Moet ik de verplichte rijbewijskeuring uitstellen? Mijn arm zit in het gips. Hoe krijg ik toch een voedzame maaltijd op tafel? Ik ben mantelzorger, maar kan het soms niet aan. Waar vind ik ondersteuning? Ik ben alleenstaand en moet een operatie ondergaan. Wat kan Vierstroom voor mij betekenen? Mijn man is overleden en hij deed altijd onze belastingaangifte. Hoe moet dat nu?
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTc0OTk=