Mantelzorg Servicepunt

Veelgestelde vragen

Wat is het Vierstroom Mantelzorg Servicepunt?

Het Vierstroom Mantelzorg Servicepunt is er voor iedereen die voor een naaste zorgt. We bieden alle ondersteuning die je nodig hebt op één plek. Dit helpt mantelzorgers om meer rust en voldoening te ervaren en te genieten van waardevolle momenten met hun dierbare. Van begrijpelijke informatie en ondersteunende diensten tot de mantelzorg advieslijn, waarbij we je persoonlijk de weg wijzen en ontzorgen.


Welke diensten biedt het Vierstroom Mantelzorg Servicepunt?

We bieden begrijpelijke informatie, diverse ondersteunende diensten en het Mantelzorg Wegwijs Traject. In dit traject wijzen we persoonlijk de weg en ontzorgen we zoveel mogelijk.


Wat is het Vierstroom Mantelzorg Wegwijs Traject?

Het Vierstroom Mantelzorg Wegwijs Traject is een speciale service die is ontwikkeld om mantelzorgers te ondersteunen die moeite hebben om hun weg te vinden in de complexe wereld van zorg. Het traject omvat twee telefonische sessies en een duidelijk adviesrapport. Hiermee willen we mantelzorgers de weg wijzen en ontzorgen.

Wat kost het Mantelzorg Wegwijs Traject?

Het Mantelzorg Wegwijs Traject is gratis voor leden van Vierstroom.


Wat gebeurt er met de inhoud van het adviesrapport?

Het adviesrapport is een persoonlijk document. We sturen het rapport beveiligd naar je op. We plannen direct een tweede gesprek om samen het adviesrapport door te nemen en waar nodig te verduidelijken. Hierna is het adviesrapport van jou. Wij bewaren het adviesrapport niet. 


Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?

Ja, jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Daarvoor vragen we aan jou om voor het eerste gesprek een toestemmingsverklaring in te vullen en te ondertekenen. Je hebt altijd het recht om deze toestemming weer in te trekken.